Weekje vakantie - Reisverslag uit Toronto, Canada van Hanna Tiggelen - WaarBenJij.nu Weekje vakantie - Reisverslag uit Toronto, Canada van Hanna Tiggelen - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Hanna

12 Juli 2018 | Canada, Toronto

Eiindelijk, vrijdag 29 juni begon mijn eigen weekje vakantieee! Tuurlijk ging het meteen al mis, de wekker ging braaf om 4 uur want om 5.15 ging mijn eerste bus in Pembroke. Deze bus ging dus niet om 5.15 aangezien hij zo'n 2 uur vertraging had. Dus terug het bed maar in tot 6 uur .Ondertussen dacht ik zal eens kijken of ik überhaupt nog de bus ga halen in Ottawa. Niet dus. Toen ik terug uit bed kwam Amanda heel lief aangekeken en gevraagd of ze me naar Ottawa kon brengen. Gelukkig wilde ze dat wel doen in ruil voor koffie en ontbijt :). Ruim op tijd in Ottawa aangekomen, dus de bus naar Toronto kon ik zonder moeite halen! Rond een uur of 2 kwam ik aan in Toronto. Het enige wat ik zag waren flats en nog meer flats... Ben eerst maar op zoek gegaan naar een macdonalds om te eten. Best wel een tijdje gezeten vanwege de wifi ook. Omdat ik echt geen lekker gevoel had qua veiligheid ofzo ben ik rond 4 uur al naar het hotel gegaan om in te checken. Gelukkig had ik die met een halfuur lopen bereikt. In kunnen checken zonder problemen en toen naar een verdieping gegaan met wifi. Dat hadden ze niet door het hele gebouw heen. Ik ben al rond een uur of half 8 gaan slapen, zo moe was ik gewoon. Bovendien ging de bus naar Tobermory al om half 8 's ochtends. Had wel een klein beetje stress om die bus richting Tobermory. Was nou niet het allerduidelijkst. Maar toen ik 'sochtends de hoek van de straat om kwam en al die chinezen op de grond zag zitten dacht ik wel van ah hier moet ik dus zijn. Dus rond een uur of twee stond ik in Tobermory. Ik had al met de eigenaresse gemaild van het B&B om me op te komen halen. Het bleek namelijk dat het een twee uur wandeltocht was vanaf de stad.. Dus na wat boodschapjes werd ik opgehaald. Voordat we naar het B&B gingen, gingen we eerst nog langs haar versmarktje. Dat zou later tijdens een andere wandeling mijn gelukje weer zijn. Ik was rond een uur of in het B&B. Nou die vrouw leeft de droom gewoon hoor, zo mooi. Ik heb lekker buiten op het deck gezeten de rest van de avond. In de avond kwam er ook nog een stel aan Die er voor een nacht verbleef. Met dit stel ben ik de volgende dag naar het natiional park gegaan daar. Je kon daar dus niet komen als je geen auto had of je moest eerst nog eens voor een pokke end gaan lopen... Het nadeel van het hiken was dat de gevoelstemperatuur op zo'n 40 graden lag. Lekker zweten dus. Ik had het eerst in mijn hoofd gehaald om naar de stad terug te hiken door het park. Maar kwam er al snel achter dat ik geen water had voor zo'n tocht en ik het n mijn eentje zou moeten doen. Niet zo verstandig idee wanneer je weet dat er beren zitten. Dus ik heb gevraagd of het stel me af wilde zetten op de snelweg dat k alleen nog maar over hoefde te steken en een anderhalfuur naar het B&B zou hiken. Na een halfuur werd ik al opgepikt door de tante van Beverley die k dus had leren kennen in het versmarktje van beverley. 's avonds ben ik terug gefietst naar de stad voor de sunset cruise en het vuurwerk. Vuurwerk kunnen ze heel goed hier. Prachtig gewoon. Kon gelukkig weer terug rijden met hetzeflfde stel.
De volgende dag lekker uitgeslapen en rond een uur of 1 terug gebracht door beverley naar de bus.
Rond een uur of 8 kwam ik weer terug aan in Toronto. Daar was het helemaal onwijs warm. Eerst maar ingecheked in hetzelfde hotel en benenden gaan zitten bij de airco. Nog even de wedstrjd van België gekeken en toen toch maar naar bed gegaan. Vrij weinig geslapen door de warmte.
Op dinsdag half 12 ging de bus naar de Niagara falls. Toen ik ze zag was eigenlijk t enige wat ik dacht okee dit zijn ze, ga maar weer naar huis. Er is niks speciaals aan. Ondertussen werd die backpack elk uur maar weer zwaarder. Dus eerst die tas maar eens weg gaan brengen en de buurt bekeken. Ik had voor de avond de avondtour naar de watervallen geboekt. Dus ik moest 's avonds rond een uur of 11 terug naar het B&B lopen alleen. Dat is allemaal geen probleem geweest gelukkig. De volgende dg heb ik de journey behind de falls gedaan en de white water walk. Eigenlijk een hele dag op maximaal 10 m van het water geweest. Dan wordt het ineens wel anders. wat een geweld heeft dat bij zich zeg. Echt wauw. De White water walk ging helemaal langs de stroom versnellingen. Liep je helemaal benden aan. Rotsmuren van 30/40 meter hoog ofzo. Nou dan voel je je klein hoor. Even bedenken dat er ook nog van die debielen zijn geweest die vrijwillig over die rapids heen zijn gegaan.
's avonds de nacht bus terug gepakt naar Ottawa. Helemaal op aangekomen daar, 4 uur kunnen wachten op de volgende bus naar Renfrew. Ik was zo blij dat ik weer bij Amanda thuis was. Uurtje helemaal zen in bad gelegen en na het wassen toch maa een klein slaapje gedaan die ik heel hard nodig had.

Was echt wel een supertoffe week. Veel mooie dingen gezien en ook gewoon genoten van mijn eigen dingen te kunnen doen.

  • 12 Juli 2018 - 15:19

    Cora:

    Hoi hoi leuk je verslag te lezen, ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. Gr.

  • 13 Juli 2018 - 19:58

    Freek:

    Je schrijven leest lekker. Je heb al een mooie week achter de rug, ben benieuwd hoe julliemde komende weken gaan ervaren. Enjoy the moment

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

In het derde schooljaar ben ik verplicht om op buitenlandstage te gaan. Die verplichting heb ik met beide handen aangegrepen om eindelijk te gaan doen wat ik al zo lang roep, naar Canada te gaan. :D

Actief sinds 23 Feb. 2018
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 6156

Voorgaande reizen:

23 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 Februari 2018 - 01 December 2018

Stage en reizen in Canada

Landen bezocht: