Zo ongeveer op de helft - Reisverslag uit Westmount, Canada van Hanna Tiggelen - WaarBenJij.nu Zo ongeveer op de helft - Reisverslag uit Westmount, Canada van Hanna Tiggelen - WaarBenJij.nu

Zo ongeveer op de helft

Blijf op de hoogte en volg Hanna

24 April 2018 | Canada, Westmount

Zo alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven. Geen idee hoe het komt eigenlijk, combinatie van vergeten en niet veel om over te schrijven. Okee niet helemaal waar. Ik ben een weekend naar Ottawa geweest, voor het eerst eigenlijk helemaal alleen weg geweest. Vanuit Westmeath is het ongeveer anderhalf, twee uur rijden. Ik mocht de pickup meenemen van Welsey (jaa veertje zo eentje die jij zo graag wilt ;) ) Ik moest natuurlijk eerst verdwalen voordat ik uitkwam waar ik heen wilde. Gelukkig bestaat er zoiets als google maps. Ik ben de eerste dag begonnen met een bezoek aan het museum of nature, het was de bedoeling dat ik nog meer ging bekijken die dag maar dat is niet gelukt. Ik vond het zo tof in het museum dat ik er om vier uur pas uit was. Toen bedacht ik me dat het verstandig was om eerst eens wat te gaan eten. Nadat ik bekomen was van de schrik van de prijs voor het parkeren (20 doller!!) besloot ik maar naar de mac te gaan aangezien dat in mijn ogen het goedkoopste zou zijn. Helaas werd ik daar behoorlijk misselijk van na een halfuur dat ik maar besloot naar het hotel te gaan. Nou daar had ik dus eigenlijk gewoon een heel appartement voor mezelf, was wel lekker. Het klinkt nu wel heel luxe maar dat viel alles reuze mee. Heb de rest van de avond maar tv gekeken maar echt mezelf beter voelen ging ik niet. De volgende dag redelijk op tijd uit bed gegaan voor het ontbijt. Daarna mijn spullen gepakt en uitgechecked en een streep door naar de starbucks gegaan (ik miste de goeie koffie) Daar heb ik ongeveer een uurtje gezeten waarna ik doorging naar een illionisten show. Ben erachter gekomen dat mijn engels eigenlijk helemaal zo slecht nog niet is. Kon alles volgen en zelfs meelachen om de grappen die ze deden maken. Heel erg genoten van die show maar toen deze klaar was merkte ik dat ik toch wel moe aan het worden was. Aan de hoofdweg slapen midden in het centrum is niet helemaal mijn ding. En aangezien ik ook nog een eind naar huis moest rijden besloot ik om een berichtje naar annemiek en wesleu te doen dat ik onderweg naar huis was.
Mocht je trouwens ooit besluiten om naar Canada op vakantie te gaan, ik zeg doen, maar sla Ottawa maar over. Je mist er echt helemaal niks aan. Beeld je België in, maar dan erger en met heel erg veel grijs beton er door heen.
Het was wel tof om eens in m'n eentje weg te gaan. Maar om eenmaal weer terug op de boerderij te zijn was ook leuk. Ik had Femke en kyra stiekem toch wel een beetje gemist.
De rest van de weekenden heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Meer dan aan school, slapen en skypen kom ik eigenlijk niet.
Afgelopen weekend ben ik van de boerderij verhuisd naar Amanda en Johan, letterlijk aan de andere kant van de heuvel. Deze heuvel is dan wel zo'n 4,5 km lang. Echt een gigantisch vershil met de boerderij. En dan vooral qua rust. Wat ik zelf gewoon nu na een dag al het fijnste vind is dat ik er echt uit het huis moet om naar stage/werk te gaan. En dat is zo ontzettend fijn. Waar ik eerst 9 weken (ja 9 weken ben ik gewoon al weg he)(best lang al als ik het zo opschrijf) gewoon in joggingbroek liep en het eerste vest of shirt wat schoon was aantrok, kom ik nu uit bed doe ik dus gewoon weer fatsoenlijke kleren aan en ga ik weg. Echt wel fijner.
Ooooh wat er afgelopen vrijdag trouwens nog was, mijn eerste container. Steqcan is een import bedrijf en importeert alleen landbouwmaterialen vanuit Nederland. En de grotere machines worden in containers gestopt en afgelopen vrijdag was dus de eerste er van dit jaar. Lucky me het was al lekker weer (strak blauw en 12 graden) Dus het was niet erg om buiten te zijn. het duurde gewoon 3.5 uur voordat heel de container leeg was. Normaal is dat een uur of anderhalf. Maar hij zat dus gewoon echt bomvol dit keer. Over 2 weken gaat de volgende al komen, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Het weer begint ook sinds dit weekend eeindelijk eens een beetje op te warmen. Waar jullie liepen te kwallen met je 25 graden terwijl ik nog in de sneeuw zat en rond het vriespunt, het heeft hier echt waar vorige week gewoon nog twee dagen aan het sneeuwen en ook gewoon veel.... Vandaag was het lekker 19 graden en strakblauw (whoehoee) Morgen wordt ongeveer hetzelfde en dan heeft het een beetje een dip tot en met vrijdag en daarna wordt het hier alleen maar lekkerder en lekkerder, kan ik gaan kwallen met het goede weer(hahahah) Eind volgende week gaat Wim waarschijnlijk al planten dus dan zal het ineens een grote stress worden op de boerderij, alles moet er binnen zoveel weken in. En als je (als ik het goed onthouden heb) iets van 400 h heb ben je wel eventjes bezig denk ik. Ik zal het vanzelf wel merken denk ik. Voor mij is het aanstaande donderdag nog zo'n 9 weken stage lopen als ik het goed heb. Gaat best hard tot nu toe.

  • 24 April 2018 - 08:46

    Hanna:

    Heeee Hanna!

    Ik zie het al voor me.. Hanna met de pick up in Ottawa :D Leuk dat je weer een stukje meer van Canada hebt gezien. En wow! de tijd gaat wel erg snel dat je al 9 weken weg bent. Hoever ben je met onze to do list in Canada?
    Ik stuur een beetje lente naar je toe, want kan me goed voorstellen dat je daar nu wel aan toe bent. Succes alvast met het planten! Stress ken jij niet toch???

    Groetjes Eline

  • 24 April 2018 - 11:43

    Manon:

    Heerlijk om jou verhaal te lezen, met echte Hanna opmerkingen!
    En stiekem wel fijn he.... dat je al bijna op de helft zit ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

In het derde schooljaar ben ik verplicht om op buitenlandstage te gaan. Die verplichting heb ik met beide handen aangegrepen om eindelijk te gaan doen wat ik al zo lang roep, naar Canada te gaan. :D

Actief sinds 23 Feb. 2018
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 6161

Voorgaande reizen:

23 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 Februari 2018 - 01 December 2018

Stage en reizen in Canada

Landen bezocht: